Κυριακή 26 Ιουλίου 2009

Απαράδεκτη λογοκρισία!!!

46 χρόνια μετά την δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη και 35 από την πτώση της χούντας, η κυβέρνηση αποφάσισε να λογοκρίνει τον σκηνοθέτη του «Ζ» Κώστα Γαβρά, για να ικανοποιήσει την... ιεραρχία της ορθόδοξης εκκλησίας!
Την «πέτρα του σκανδάλου» αποτέλεσαν σκηνές από ένα βίντεο του σκηνοθέτη Κώστα Γαβρά, το οποίο αποτελεί τμήμα μιας ταινίας, συνολικής διάρκειας 13 λεπτών, η οποία προβάλλεται στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης και παρουσιάζει την ιστορία των κτιρίων του Ιερού Βράχου. Στο επίμαχο βίντεο εμφανίζονται ανδρικές φιγούρες που σφυροκοπούν τα μάρμαρα του Παρθενώνα και οι οποίες κατά την Εκκλησία της Ελλάδας παραπέμπουν σε ορθόδοξους ιερείς. Η εν λόγω εικόνα συνοδεύεται από ένα ακουστικό μήνυμα που αναφέρει τα ακόλουθα ιστορικά στοιχεία: «Οι νέες αντιλήψεις για την τέχνη που επικράτησαν κατά την παλαιοχριστιανική εποχή, οδήγησαν στην καταστροφή πολλών έργων τέχνης σε ολόκληρο τον ελληνικό κόσμο». Αν και το γεγονός της καταστροφής αρχαίων γλυπτών από μέλη της παλαιοχριστιανικής κοινωνίας είναι επιστημονικώς τεκμηριωμένο, η Εκκλησία της Ελλάδος αντέδρασε στην προβολή αυτής της «σκηνής» στο βίντεο του Γαβρά, μέσα στη γυάλινη αίθουσα του Μουσείου της Ακρόπολης.Απαίτησε μάλιστα από το Υπουργείο Πολιτισμού να λογοκρίνει τον κ.Γαβρά και να «κόψει» τις σκηνές που αναφέρονται στα «σκοτεινά» αυτά σημεία της ιστορίας. Επίσημη ανακοίνωση από την πλευρά του υπουργείο Πολιτισμού δεν υπάρχει. Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσιεύματα στις εφημερίδες «Βήμα» και «Ελευθεροτυπία», τόσο ο υπουργός, Αντώνης Σαμαράς, όσο και ο πρόεδρος του Μουσείου, καθηγητής Δημήτρης Παντερμαλής, φέρονται να έχουν συμφωνήσει στην αφαίρεση των συγκεκριμένων σκηνών, με το σκεπτικό ότι το νέο Μουσείο της Ακρόπολης θα πρέπει «να λειτουργεί ενοποιητικά χωρίς να υπάρχουν παρερμηνείες». Σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλείται η «Ελευθεροτυπία», ο κ.Παντερμαλής επιβεβαίωσε ότι θα αφαιρεθεί το κομμάτι που δείχνει να ανεβαίνουν χριστιανοί σε σκάλα πάνω στο μνημείο και να καταστρέφουν τις μετόπες, ωστόσο θα παραμείνει αυτούσιο το κείμενο που αφηγείται τα ιστορικά γεγονότα. Ο λόγος που ανέφερε ο κ.Παντερμαλής είναι ότι «κάποιους αυτή η σκηνή τους ενόχλησε», «όπως κάποιους άλλους μπορεί να ενοχλήσει μια μαγική σφαίρα που εκθέτουμε, η οποία βρέθηκε στις υπώρειες της Ακρόπολης».
Λυπηρό και απαράδεκτο για την Ελλάδα χαρακτήρισε ο διεθνής Έλληνας σκηνοθέτης Κώστας Γαβράς, το «ψαλίδισμα» που έγινε στη 13 λεπτών ταινία του , η οποία προβάλλεται στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης. Το σημείο της ταινίας που «ενόχλησε» ήταν η σκηνή που εμφανίζονται ανδρικές φιγούρες να σφυροκοπούν τα μάρμαρα του Παρθενώνα και οι οποίες παραπέμπουν σε ορθόδοξους ιερείς.
Ο Κώστα Γαβράς από το Παρίσι δήλωσε :«Βρίσκω πολύ λυπηρό και απαράδεκτο για την Ελλάδα, μια χώρα που είναι και μέλος της Ευρωπαϊκής Ενωσης, αυτό που συνέβη: το να υποκύψει δηλαδή η Πολιτεία στις πιέσεις εκπροσώπων της Εκκλησίας και να προβεί σε αυτήν την πράξη παρέμβασης σ' ένα φίλμ που αναφέρεται σε ιστορικά γεγονότα. Ο,τι απεικονίζεται σε αυτό το μικρό φίλμ είναι ιστορικά αποδεδειγμένο. Αναφέρεται στις καταστροφές που έχει υποστεί ανά τους αιώνες το μνημείο, από τους ανθρώπους. Οι πρώτοι χριστιανοί έκαναν αρκετές καταστροφές στα μνημεία και στα γλυπτά για διάφορους λόγους, ορισμένες φορές επειδή απλώς τους είχε σκανδαλίσει η γύμνια των αγαλμάτων. Η ιδέα του φιλμ ήταν να διατρέξουμε τις καταστροφές που έχει υποστεί το μνημείο από το ανθρώπινο χέρι για να φτάσουμε και στη μέγιστη καταστροφική πράξη του Ελγιν. Τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετώπισε, άλλωστε, το μνημείο ήταν από τους ανθρώπους. Αν δεν υπήρχαν αυτές οι καταστροφικές παρεμβάσεις ίσως η Ακρόπολη να είχε παραμείνει όπως ήταν στην εποχή του Περικλή, πριν από 2.500 χρόνια. Οσο για τις αντιδράσεις των εκπροσώπων της Εκκλησίας, δεν με ξαφνιάζουν. Η Εκκλησία αρνείται πάντοτε την πραγματικότητα, για να σώσει το δόγμα της. Νόμιζα ότι η Ελλάδα είχε ξεφύγει απ' όλες αυτές τις μικρότητες... Λυπάμαι πολύ!»

13 σχόλια:

  1. Εσύ, αν ήσουν πολιτεία, με ποιόν θα προτιμούσες να "τα είχες καλά";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εγκλωβισμένε φίλε χμμμ θα ήθελα να έχω την συνείδηση μου καθαρή σε κάθε περίπτωση.
    Καλημέρα και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μήπως δεν το ξέραμε οτι η εκκλησία κάνει ότι της γουστάρει; Ή μήπως δεν ξέραμε τι σκατά έχουν στο κεφάλι του όσοι την αποτελούν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Έπρεπε να το δείξει ο Γαβράς για να το μάθουμε ? Πόσοι χριστιανικοί ναοί έχουν χτιστεί με "υλικά" αρχαίων ναών ? Ο στρουθοκαμηλισμός μας ως λαός,έγινε πια ακέκδοτο ! Ξαφνικά ανακαλύψαμε την πυρίτιδα ! Και βγήκε και η Δαμανάκη να εκφράσει τον...αποτροπιασμό της ! Καλώς την ! Όταν σύμφωνα με τα νέα βιβλια της Ιστορίας οι Έλληνες της Σμύρνης "συνωστίζονταν" στο λιμάνι, τότε πέφτει μούγκα ε !
    Το θέμα είναι να διαβάσουμε Ιστορία πέρα απ' το παπαδαριό και πάνω απο τους "εκσυγχρονιστές" ....Να ξέρουμε τι μας γίνεται ! Αλλιώς θα μαθαίνουμε ποιοί είμαστε απο Ευαγγελάτους και Τράγκες !

    Καλή σου μέρα σύντροφε !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Eδώ παπάς, εκεί παπάς, πού είναι ο πάπάς; Παντού είναι ο.... παπάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μανιταράκι και σκατά και άχυρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Έτσι είναι συντρόφισσα αλλά το ρεζιλίκι γίνετε τώρα και διεθνές(όχι ότι με νοιάζει)αλλά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Όπου βρωμιά και δυσωδία από πίσω θα βρίσκετε και ένας τραγόπαπας!Καλή μου ποδηλάτισσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ημαντικό θέμα και πολύ ενδιαφέρον.. συμφωνώ ως προς την ουσία του και με αυτά που αναφέρουν οι άλλοι bloggers, ωστόσο, θα’ θελα να παραθέσω και μια άλλη παράμετρο.
    Από τη μια πλευρά, ο καλλιτέχνης οφείλει να αποκαλύπτει, από τη άλλη το κράτος οφείλει να «προστατεύει». Είναι δύο δυνάμεις που συγκρούονται, αλλά, δυστυχώς ή ευτυχώς, σε κάποιες περιπτώσεις είναι ένας τρόπος για να διατηρείται μια ισορροπία. Υπάρχει μια πολύ μεγάλη μάζα ανθρώπων, οι οποίοι πρόσκεινται στην εκκλησία και συνδέουν άρρηκτα ή μη την ταυτότητα/υπόστασή τους με τη θρησκεία. Στην προκειμένη περίπτωση, αν θέσουμε υπό αμφισβήτηση, οποιοδήποτε στοιχείο πάνω στο οποίο έχουμε βασίσει τη διαμόρφωση της ταυτότητάς μας, τότε συμβαίνουν κυρίως δύο πράγματα: Ή αρνούμαστε κατηγορηματικά να το αποδεχτούμε, γιατί υπερισχύει το συναίσθημα ή φτάνουμε στην απόρριψη του στοιχείου και, κατά συνέπεια, στην απόρριψη μέρους του εαυτού μας.

    Επιτρέψτε μου τη χρήση ενός ακραίου παραδείγματος, για να το πω πιο απλά. Έχουμε έναν άνθρωπο, ο οποίος έχει μεγαλώσει πιστεύοντας ότι οι γονείς του είναι αξιοσέβαστοι και ηθικοί, στην πραγματικότητα όμως, η μητέρα του ήταν πόρνη. Νομίζετε ότι πρέπει να το μάθει; Νομίζετε ότι θα αντέξει να επαναπροσδιορίσει τον εαυτό του και τα πιστεύω του;

    Και εδώ είναι το θέμα, πόσοι άνθρωποι νομίζετε ότι αντέχουν την αλήθεια και πόσοι έχουν τη δυνατότητα να επαναπροσδιορίσουν το αξιακό τους σύστημα, μετά από ορισμένη ηλικία;
    Μπορεί σε εμάς να φαίνεται από ανόητο έως γελοίο, για κάποιους (και είναι πάρα πολλοί) είναι δομικό στοιχείο της ταυτότητάς τους, την απόρριψη του οποίου, απλά αδυνατούν να διαχειριστούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Άργησα να μπω, σε βρήκα τυχαια από αλλού...
    Λοιπόν αυτά τα ξέρουν όλοι κι ας παριστάνουν κάποιοι τους θιγμένους...Ήταν φυσικό να έρχονται οι παπάδες πρώτο τραπέζι πίστα, σε ό,τι έχει να κάνει με τον αρχαίο πολιτισμό που κατα τα άλλα λοιδωρούν σε κάθε ευκαιρία...
    Σήμερα βρήκα ένα θεολογικό κείμενο του 2009 που μιλάει για αρχαίους χριστιανούς...Ξέρω πώς θα γελάς μάλλον τώρα, κάποιοι όμως θα το πιστέψουν, επειδή το είπε και το έγραψε ένας παπάς κάπου, κι ας είναι (στην κυριολεξία) τέρμα θεού αριστερά...Δεν τους ενδιαφέρει να μάθουν αν ισχύει, άπαξ και ειπώθηκε,είναι γεγονός...Όπως και ένα σωρό άλλες παρόμοιες θεολογικές μπούρδες...
    Τεσπά, καλά έκανε ο Γαβράς και διαμαρτυρήθηκε, κι αν κάποιοι στέκονται στην λεπτομέρεια πώς οι παπάδες τότε δεν φορούσανε ράσα, το ίδιο μου κάνει...Συνέβη και τελείωσε, αν και ειλικρινά δεν έχει καμία αξία τώρα...Το κακό έγινε...
    Και οι παπάδες όσο κι αν διαρρηγνύουν τα ...ράσα τρους, παπάδες είναι...Όποιον και να ρωτήσεις, τις ίδιες μ@λ@κίες που λέγανε τοτε, θα σου (ξανα)πεί...Και το χειρότεριο είναι οτι το πιστεύουν κιόλας...Εν έτει 2009..., μχ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Βέβαια, υπήρξαν και κάποια φρι πρες της κακιάς ώρας που στάθηκαν στο πόσο κακής αισθητικής ήταν το φιλμάκι και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλες κλαπαρχιδιές. Για το ψαλίδι, μόκο τσιριμόκο οι ανεξάρτητες παρθένες του Τύπου, πανάθεμα τες! Την καλησπέρα μου, λεβέντη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΚΑΝΕΙΣ ΠΛΑΚΑ!!! Ε ΕΙΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΠΟΛΥ ΘΑΝΑΤΟ!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αν είσαι δημοσιογράφος άντε γεια... εδώ είναι μόνο για bloggers.Τα μπινελίκια ελεύθερα!